Najnowszy 787 Dreamliner dla linii Qantas wyjechał 15 października z lakierni w fabryce Everett Boeinga w stanie Waszyngton. Najnowsz6 nabytek linii Qantas został „ubrany” w specjalne malowanie z okazji 100-lecia latającego kangura na niebie.
Linie Qantas kończą 99 lat w listopadzie, a wkraczając w setny rok działalności, podejmują szereg inicjatyw, aby uczcić „ducha Australii”.
Specjalna kolorystyka zawiera każde logo Qantas od 1920 roku od założenia w mieście Queensland do dziś, wraz z nowo odsłoniętym malunkiem „Qantas100”, który będzie obchodzony podczas obchodów Stulecia.
Nowy Boeing 787 Dreamliner o rejestracji VH-ZNJ, nosi nazwę „Longreach” – jest to ukłon w kierunku miasta Queensland, które było integralną częścią początków narodowego przewoźnika, jego rolą w podbiciu i dominacji w kategorii przelotów na znaczne odległości i serii odrzutowców 747-400 Jumbo „Longreach”, które linie Qantas powoli wycofują ze swojej floty .
Samolot – dziesiąty Dreamliner Qantasa – przejdzie serię próbnych lotów przed finalną dostawą w Seattle przed przekazaniem go z fabryki Boeinga w przyszłym miesiącu. Dreamliner będzie obsługiwał drugi z lotów badawczych projektu Sunrise firmy Qantas, latając non-stop z Londynu do Sydney i powtarzając podróż pierwszych maszyn Boeing 747-400 30 lat temu. Następnie rozpocznie normalne loty komercyjne w ramach spółki Qantas International.
Dyrektor generalny Qantas, Alan Joyce, powiedział, że barwa samolotu jest przypomnieniem przeszłości linii lotniczej w wydaniu najnowszej technologii.
„Historia Qantas to historia współczesnej Australii, a logo w tej kolorystyce opowiadają tę historię od samego początku” – powiedział Joyce.
„Nasze obchody Stulecia mają na celu uhonorowanie naszej przeszłości z myślą o przyszłości, więc bardzo dobrze, że ta wyjątkowa kolorystyka będzie noszona przez nasz najnowocześniejszy Dreamliner”.
W ciągu ostatniego stulecia usługi lotnicze Queensland i Terytorium Północnego ewoluowały od dostarczania poczty na australijskich odludziach do służenia jako narodowy przewoźnik – od dwóch pasażerów jednocześnie do 50 milionów rocznie.