Słynny niewidzialny dom wystawiony na sprzedaż

Zobacz galerię 9 zdjęć

Z daleka możesz pomyśleć, że twoje oczy płatają ci figla. Ale przyjrzyj się uważnie, a odkryjesz jedną z największych iluzji optycznych architektury: niewidzialny dom.  

Położona pośrodku pustyni Mojave słynna rezydencja Joshua Tree zyskała swoją nazwę dzięki lustrzanej fasadzie, która odbija skalisty krajobraz, który ją otacza. W zależności od kąta, pory dnia, a nawet pogody, minimalistyczna struktura wydaje się znikać wśród surowego otoczenia parku narodowego. Na przestrzeni lat niewidzialny dom wystąpił w wielu programach telewizyjnych, służył jako miejsce kręcenia kampanii reklamowych i przyciągał uwagę czołowych gwiazd. Jednak największym powodem sławy tej modernistycznej budowli jest to, że jej właścicielami są niezależni producenci filmowi Chris i Roberta Hanley, najbardziej znani z pracy nad American Psycho. A teraz lustrzany dom może być twój, za jedyne 18 milionów dolarów. 

Para, która kupiła ziemię na początku 2000 roku, zbudowała wtedy dom wakacyjny na działce o powierzchni 30 hektarów, ale kilka lat później dowiedziała się, że jego wielkość nie jest zgodna z lokalnymi przepisami. To skłoniło Chrisa do szkicowania planów nowego domu na pustyni — takiego, który będzie zainspirowany filmem 2001: Odyseja kosmiczna i będzie przypominać wieżowce w Nowym Jorku.. „Narysowałem prostokąt na papierze i powiedziałem:„ OK, zbudujemy to ”- powiedział Chris Hanley. „Pomyślałem, że może to być po prostu monolityczna, lustrzana, ultraminimalna konstrukcja”.  

We współpracy z legendarnym architektem z Los Angeles – Tomasem Osińskim, Chris ukończył budowę domu w 2019 roku. Ukończenie projektu zajęło im jednak sześć lat. Mierząca około 70 metrów, jedna część posiadłości jest podniesiona z ziemi za pomocą betonowych kolumn, zapobiegając usunięciu gigantycznych głazów w okolicy. Ze względu na surowe temperatury panujące w tym miejscu fasada jest pokryta odbijającym ciepło szkłem Solarcool, które również nadaje jej lustrzany wygląd. Ponadto filtruje również promienie ultrafioletowe i promieniowanie podczerwone. Chris Hanley powiedział w tygodniku WSJ, że dostawa szkła zajęła mu cały rok i kosztowała około 700 000 dolarów. Zrównoważony rozwój był oczywiście priorytetem podczas procesu budowy, więc dom został wyposażony w przyjazne dla środowiska piankowe pokrycie dachowe. Ponadto niewidzialny dom wykorzystuje system solarno-termalny do wytwarzania energii elektrycznej i ciepłej wody.  

Estetyka jest tutaj zdecydowanie minimalna. Rzut oka na betonową podłogę, kilka jasnych mebli i niewiele więcej, aby nie odwracać uwagi od tych oszałamiających pustynnych widoków. W sumie dom rozciąga się na powierzchni 1600 metrów kwadratowych i ma trzy sypialnie z łazienkami, kuchnię i jadalnię. A jeśli chcesz ochłodzić się przed intensywnym upałem regionu, w sercu salonu znajduje się 100-metrowy kryty basen, w którym można również podgrzać wodę, gdy temperatura spadnie. 

Tymczasem w głównej sypialni znajdziesz łóżko, które znajduje się na szklanej ramie o wadze ponad 1 tony! Według Chrisa wniesienie go do środka nie było łatwym zadaniem — zajęło dwa dni i potrzebowałem pięciu pracowników. Na szczęście w cenie domu wliczone jest całe umeblowanie.

Wprowadzenie na rynek Invisible House po raz pierwszy to naprawdę niepowtarzalna okazja” — powiedział Aaron Kirman z AKG | Christie’s International Real Estate w komunikacie prasowym. „Powołany do życia przez wizjonerskiego producenta filmowego i współpracownika Franka Gehry’ego, ten architektoniczny triumf położony na środku pustyni zapewnia wyjątkowe wartości niematerialne, których można doświadczyć w posiadłości”.

Od samego początku Invisible House gościł gwiazdy takie jak Demi Lovato i Diplo, które wynajmowały rezydencję na odpoczynek. Zagrał także w drugim sezonie The World’s Most Amazing Vacation Rentals w serwisie Netflix i pojawił się w Bling Empire

Cena: 18 milionów dolarów.

Jak oceniasz ten wpis?
+1
28
+1
23
+1
9
Avatar
Luxatic.pl

Luxatic.pl to lifestylowy magazyn o luksusie, stylu życia i pieniądzach. Prezentujemy najlepsze usługi, produkty i miejsca na całym świecie.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny.

Luxatic to jedyny w Polsce serwis lifestylowy piszący w luźny sposób o luksusie w Polsce i na świecie.

OBSERWUJ NAS