Zaczynając od 125 USD (czyli jakieś 480 złotych) miesięcznie, będziemy mogli wypożyczyć najnowsze kolekcje Ralph Lauren. Wszystko to ma pomóc amerykańskiej firmie modowej w obliczu spadającej tradycyjnej sprzedaży w dobie pandemii koronawirusa.
Ralph Lauren zadebiutował z własną usługą subskrypcji odzieży, umożliwiając lojalnym klientom wypożyczanie nieograniczonej liczby pudełek z ubraniami za jedyne 125 USD miesięcznie, póki co tylko na rynku amerykańskim.
Biorąc jedną stronę z książek Rent the Runway i LeTote, marka jest pierwszą marką modową projektantów, która oferuje własny miesięczny plan wynajmu, który nazywa The Lauren Look.
Nowa usługa to innowacyjny sposób dla Ralpha Laurena na poprawę wyników finansowych po 18-procentowym spadku przychodów w trzecim kwartale ubiegłego roku.
Nowy program został uruchomiony jest dostępny pod adresem TheLaurenLook.com, oferując abonentom nieograniczoną możliwość zamiany na około 600 różnych elementów od Lauren, Lauren Woman i Lauren Petite w rozmiarach od 0 petite do 24W.
Obecnie w ofercie znajdują się sukienki, bluzki, swetry, spódnice, blezery, spodnie, suknie wieczorowe; dżinsowa i skórzana kurtka, joggery i dżinsy.
Kupujący mogą wybierać rzeczy, które lubią, umieszczając je w swojej wirtualnej szafie. Lauren Look wysyła jednocześnie cztery elementy z szafy abonenta, wybrane na podstawie aktualnej dostępności.
Jeśli klienci chcą wybrać dokładnie te pozycje z danej przesyłki, obowiązuje dodatkowa opłata w wysokości 8 USD.
Przedmioty można przechowywać tak długo, jak chce klient. Po zakończeniu klienci mogą zwrócić swoje produkty z opłaconą etykietą wysyłkową. Gdy ta etykieta zostanie zeskanowana pod kątem zwrotu, wyprowadzona zostanie nowa paczka.
Nie ma ograniczeń co do liczby pudełek, które subskrybent może otrzymać każdego miesiąca – więc teoretycznie można założyć wszystkie cztery przedmioty w dzień lub dwa, a kolejne pudełko kilka dni później.
Subskrybenci mogą również zatrzymać ulubione przedmioty, kupując je ze zniżką, zwykle około 30%.
Gdy jakikolwiek przedmiot zostanie wypożyczony określoną liczbę razy, zostanie przekazany na rzecz Delivering Good, organizacji non-profit dostarczającej ubrania dla osób znajdujących się w niekorzystnej sytuacji ekonomicznej.
„Lauren Look pozwala nam odkryć całkowicie nowy model, który wykorzystuje rosnącą koncentrację na ekonomii współdzielenia i zrewolucjonizuje sposób, w jaki patrzymy na konsumpcję mody” – powiedział David Lauren, Chief Innovation and Branding Officer, według New York Post .
The Lauren Look informuje na swojej stronie internetowej, że czyści na sucho wszystkie swoje ubrania nietoksycznymi produktami – ważna informacja w świetle problemów zdrowotnych Amerykanów podczas pandemii.
Prezentacja nowej usługi jest związana ze spadającymi przychodami kultowej amerykańskiej marki modowej.
W oświadczeniu dla inwestorów Ralph Lauren poinformował, że w trzecim kwartale roku podatkowego 2021 dochody na całym świecie spadły o 18 procent, do 1,4 miliarda dolarów.
Chociaż sprzedaż wzrosła w Azji o 14 procent – co zapewniło ogólny wzrost – spadła sprzedaż o 21 procent w Ameryce Północnej i aż o 28 procent w Europie. W samej Ameryce Północnej marka odnotowała 30-procentowy spadek liczby sklepów, ale 9-procentowy wzrost sprzedaży przez internet.
Firma analizowała również środki redukcji kosztów, w tym plan „konsolidacji swoich globalnych biur korporacyjnych, aby lepiej dostosować się do obecnego profilu organizacyjnego i nowych sposobów pracy”.
Ponadto firma chce zamknąć do 10 swoich sklepów na całym świecie do roku Fiscal 2022, w tym sklep Polo przy Regent Street w Londynie.