Dzięki elektrycznie generowanej mocy 218 KM (160 kW) i 330 Nm maksymalnego momentu obrotowego, MINI Cooper SE (zużycie energii w cyklu mieszanym: 14,7–14,1 kWh/100 km wg WLTP; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km) znacznie wyprzedza konkurencję, oferując bezemisyjną jazdę i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy.
Akumulator wysokonapięciowy o pojemności 54,2 kWh zapewnia zasięg do 402 km w cyklu testowym WLTP. Linia stylistyczna John Cooper Works nadaje MINI Cooper SE szczególnie sportowy wygląd. Ten wariant wyposażenia poprzez liczne detale podkreśla motorsportowe geny marki MINI przypieczętowane licznymi sukcesami w rajdach, w tym trzykrotne zwycięstwo w Rajdzie Monte Carlo w latach 60-tych.
„W pełni elektryczne MINI Cooper SE w nowej linii stylistycznej John Cooper Works Trim łączy w sobie kultowy design, legendarne osiągi i zrównoważoną mobilność. Jest uosobieniem wydajności i frajdy z jazdy” – mówi Stefanie Wurst, szefowa marki MINI.
Spis treści
Indywidualny przód i tył w motorsportowym stylu.
Na ośmiokątnym przednim grillu uwagę zwraca nowe logo John Cooper Works. Charakteryzują go klarowne kontury i tradycyjna czerwono-biało-czarna kolorystyka oraz stylizowana flaga z szachownicą. Atletyczny wygląd MINI Cooper SE w linii JCW to zasługa między innymi 18-calowych dziesięcioramiennych obręczy kół Lap Spoke 2-Tone i zacisków hamulcowych JCW w charakterystycznym czerwonym kolorze. Sportowy charakter karoserii podkreślają pasy na masce silnika.
Standardowo MINI Cooper SE w linii JCW wyposażony jest w efektowne dyfuzory z przodu i z tyłu. Obramowanie chłodnicy i logo są wykończone w błyszczącej czerni. Kontrastujący dach i nakładki lusterek w kolorze Chilli Red tworzą mocny akcent wizualny.
Reflektory diodowe MINI mają indywidualny wzór świateł. W linii JCW przednie lampy mają tylko dwa poziome pasy pełniące funkcję świateł dziennych, co podkreśla minimalistyczny design nowego MINI Cooper SE. Grafika matrycowych lamp tylnych uwydatnia szerokość tyłu samochodu.
Wnętrze inspirowane motorsportem.
Fotele JCW obite są tapicerką z syntetycznej skóry z czerwonymi przeszyciami, a w części barkowej wielokolorową dzianiną. Czarno-czerwona kolorystyka widoczna jest też na wykończonych dzianiną boczkach drzwi i desce rozdzielczej, która po stronie pasażera ozdobiona jest charakterystycznym dla JCW motywem szachownicy.
Centralny wyświetlacz OLED o wysokiej rozdzielczości i średnicy 240 mm wyświetla w jednym miejscu dane związane z pojazdem i informacje dotyczące nawigacji, multimediów, telefonu i klimatyzacji. Tryby MINI Experience oferują nowe możliwości indywidualizacji ekranu.
Obejmują również inspirowany stylem John Cooper Works tryb GO-KART z antracytowo-czerwoną kolorystyką ekranu i oświetlenia wnętrza. Oprócz specjalnego brzmienia GO-KART również szybsza reakcja pedału przyspieszenia potęguje sportowe wrażenia z jazdy w tym trybie.
Nowe systemy wspomagające kierowcę i wydajne ładowanie.
Asystent parkowania Plus wyposażony w 12 czujników ultradźwiękowych i cztery kamery dookoła pojazdu ułatwia parkowanie i rozpoznaje wolne miejsca parkingowe. Zaawansowany tryb EXPLORE oferuje unikalne rozwiązanie w tym segmencie pojazdów: umożliwia parkowanie za pomocą smartfona bez konieczności siedzenia w MINI, co jest niezwykle wygodne na ciasnych miejscach do parkowania.
Szybkie ładowanie prądem stałym z mocą do 95 kW umożliwia naładowanie akumulatora na stacji szybkiego ładowania od 10 do 80% w niecałe 30 minut. Ładowanie prądem przemiennym możliwe jest z mocą do 11 kW.
Przy włączonej nawigacji prowadzącej do stacji ładowania, akumulator wysokonapięciowy MINI Cooper SE jest przygotowywany do optymalnej temperatury, aby niezależnie od warunków pogodowych, zapewnić wydajne ładowania. Skraca to znacznie czas ładowania, zwłaszcza przy niskich temperaturach.